Ірина Дмитревич
Фото Ірини Дмитревич
Нещодавно до Херсонської дитячої обласної бібліотеки завітала відома українська письменниця, редактор журналу “Караван історій” Ірен Роздобудько. Вона приїхала презентувати свої нові дитячі книжки, які вийшли в видавництві “Грані-Т”. Пані Ірен приїжджала у Херсон зі своїм чоловіком – астрофізиком та автором пісень, Ігорем Жуком. Ми скористалися нагодою і взяли в письменниці інтерв’ю.
– Як вас зустрів Херсон?
– Херсон для мене – знакове місто. Коли я вчилася в 10 класі, в Херсоні жив хлопчик, в якого я була закохана. Ігор навіть про це не знав.
– Правда, що ви змінили багато професій перш, ніж стати письменницею?
– У моїй трудовій книжці немає де ставити запис. Я не сиділа на місці, якщо мені щось не подобалося. І всім раджу: якщо дискомфорт всередині – робіть щось, шукайте. Інколи можна зробити крок назад, щоб йти вперед. Виходьте до цікавих людей, не бійтесь. Згадую, як поїхала в Київ з маленькою дочкою, в нікуди, на квартиру до знайомих. Спали на підлозі. І нічого, впоралася.
– Ви любите героїв своїх книг?
– Я часто з ними сперечаюсь. Я вважаю, що літературна майстерність полягає в тому, що ти влізаєш в шкіру іншого. Коли ти можеш перевтілитися і навіть сперечатися, так набагато цікавіше.
– Так це ж роздвоєння…
– У мене є улюблений твір Варгаса Льйоси “Тітка Хулія і писака”. У цього писаки була валіза з перуками і костюмами. Коли він писав романи, то переодягався, щоб втілитись в своїх героїв. Їх було так багато, що він сам вже заплутався, хто він є. Тобто це роздвоєння, розтроєння і так далі.
– Як ви ставитесь до ненормативної лексики в творах?
– Негативно. Я – велика прихильниця Хемінгуея та Джека Лондона. Коли вони передавали розмови чоловіків про жінок, лайливих слів не вживали. Для мене це взірець справжніх чоловіків. Я взяла книжку одного свого товариша, де герої говорять по кохання – мат на маті...
– Ірен, ви брали участь у фешн-показі. Захоплюєтесь модою?
– Ви маєте на увазі “Lviv Fashion Week”? Це була дуже цікава для мне подія. У львівської письменниці Галі Вдовиченко виникла ідея, щоб молода дизайнерка зробила одяг для письменників. Якось я брала інтерв’ю у дизайнера Олександра Гапчука. Спитала його: “Чого б вам не зробити одяг для нас? Політики та актори по подіуму з собачками вже ходили...” Він каже: “Ірен, ну про що ви кажете, наші письменниці – старі і товсті”. Я згадала Ларису Денисенко, Галю Вдовиченко, Аню Багряну – всі молоді! Коротше, ми таки зробили цю колекцію, і це було щось неймовірне! Ми стрибали по подіуму, бігали, сміялися, махали руками під музику Скрябіна… Зал нам плескав.
– Що для вас є символом жіночності?
– Ідеал жінки – Шерон Стоун, я бачила її. При всій своїй зірковості вона – дуже проста і природня. Особливо це було помітно на тлі розцяцькованих жінок, що її оточували. В Шерон такий сміх! Вона гигоче настільки відверто – як якась жінка на базарі. Їй байдуже, хто що думає і як на неї дивиться.
– Розкажіть про чоловіка…
– Ігор – з-під Львова. Він з дитинства захоплювався астрономією, і тато зробив йому телескоп. В 15 років він вступив до Львівського університету на фізмат. Був наймолодшим студентом, потім – наймолодшим аспірантом, улюбленим учнем академіка Юхновського, який дуже його сварив, що він покинув науку. Професійно грав у футбол, займався літаками, але це все йшло на тлі бардівської пісні. Ігор написав 400 пісень. Його творчість високо оцінив Булат Окуджава. Зараз Ігор повернувся до науки, працює науковим співробітником в інституті космічних досліджень.
– Ви також презентуєте книгу для дітей, що не бачать...
– Це соціальний проект. 80 бібліотек та шкіл-інтернатів вже отримали таку книгу. Це – серія про життя видатних людей: Моцарта, Паскаля, Білокур, Чапліна… Я б хотіла, щоб діти знали, як Катерині Білокур забороняли малювати, що Чаплін – кумедний чоловічок з дуже складним життям. Коли почала писати цю книжку, зрозуміла, що всі талановиті діти ідуть через страшенний супротив дорослих. Одна з головних думок цієї книжки – вселити в дитину віру в себе. Можна починати з глухого села, де ти малюєш пензликом із коров’ячого хвоста, а потім стаєш всесвітньо відомим художником.
0.00 | 0.00 | |
0.00 | 0.00 | |
0.00 | 0.00 |